Träningsschema 2017

Här nedan hittar du vårt utbud av gruppträningspass. Alla klasser kommer från våra träningskoncept PureYoga och PurePower.

TILL SCHEMA OCH PASSBOKNING >>

Kontakta oss gärna om du har några önskemål.

PureYoga – Yoga för alla delar av livet 

Yoga Basic
Ett introduktionspass som är utformat för att passa den absoluta nybörjaren. Den som inte satt sin fot i en yogastudio förut. Är du helt ny är det här du ska börja. Då får du en bra grund att stå på när du sedan provar dig vidare.

Vinyasa
”Nyasa”- betyder ”att placera” och ”vi” betyder ”på ett speciellt sätt”. Här lär du dig hur man synkroniserar andning och rörelser. Vi har tre olika nivåer:

Lugn Vinyasa/ Hot Lugn Vinyasa – ett pass som passar såväl den något ovane som den som är van. Här finns enklare flödande rörelser i ett lugnt tempo. Passet passar dig som är ny i yogans värld eller vill bygga upp din kropp efter skador/operation. Passar även för den som vill backa tillbaka lite för att fördjupa och förankra rörelse och andning synkroniserat.
Passet passar dig som är ny i yogans värld eller vill bygga upp din kropp efter skada/operation. Passa även för den som är van men vill backa tillbaka lite för att fördjupa och förankra rörelse och andning synkroniserat.

Vinyasa/ Hot Vinyasa – ett pass som är något tuffare än den lugna vinyasan, med ett högre tempo. Ett mer utmanande pass, för dig som lärt dig grunderna. Små utmanande moment, där u börjar experimentera med din styrka, rörlighet och balans. Här kan du lära dig även lite svårare bakåtböjningar och framåtböjningar. Både dynamiska och statiska serier, för att börja stärka kroppen vilket utvecklar ännu mer rörlighet för att skapa vitalitet och hälsa på yogamattan.

Power Vinyasa/ Hot Power Vinyasa – detta passet är den del av Vinyasan som är tuffast, både tekniskt och styrkemässigt.

Yin Yoga & HOT Yin Yoga
Yin yoga är en passiv, stilla och lugn yogaform. En av de lugnaste formerna av yoga som sträcker ut och stimulerar bindväv, ligament och inre organ. Yogaställningar utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning i flera minuter, (oftast 5, ibland ända upp till 10 minuter) och praktiserar samtidigt mindfulness.

Passet passar alla oavsett tidigare erfarenhet eller ålder. Passet utförs både som vanligt pass och HOT-pass i båda våra studios.

HOT Yinyoga med meditation
Yin yoga är en passiv, stilla och lugn yogaform. En av de lugnaste formerna av yoga som sträcker ut och stimulerar bindväv, ligament och inre organ. Yogaställningar utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning i flera minuter, (oftast 5, ibland ända upp till 10 minuter) och praktiserar samtidigt mindfulness. Detta pass avslutas med ca 30 min meditation.

Passet passar alla oavsett tidigare erfarenhet eller ålder. Passet utförs både i vår HOT-studio.

Kundaliniyoga
Kundaliniyoga är en kraftfull yoga som kom till väst i slutet av 1960-talet med den indiska yogin, Yogi Bhajan. I kundaliniyoga ligger stort fokus på den mentala och andliga delen av yoga. Därför kallas den också medvetenhetens yoga. I ett kundaliniyogapass ingår därför även meditation och användandet av mantran som en naturlig del.

Kundaliniyogan erbjuder enkla redskap att snabbt återställa kropp och själ i balans. Fokus ligger mer på uthållighet och kraft än på avancerade kroppsställningar. Den är en vital, dynamisk träningsform som med kraftfulla andningsövningar och dynamiska rörelser vitaliserar, stärker och balanserar immunförsvar, nervsystem, körtelsystem och dina båda hjärnhalvor. Vanliga effekter efter ett kundaliniyogapass är att du känner dig piggare, klarare, renare och lättare till sinnes.

Kundaliniyoga stärker och balanserar hela människan och kan anpassas till allas förutsättningar och behov. Man behöver inte vara vig eller vältränad utan det är snarare ett resultat av din yogaträning.

Passet passar alla oavsett tidigare erfarenhet eller ålder.

Pranayoga
Prana betyder livsenergi och detta pass innehåller både dynamiska och statiska serier som utmanar din styrka, rörlighet och balans med fokus på lekfullhet. Passet för dig som vill ha en utmaning som ökar både eld och livsenergin utan att hålla ett högt tempo.

Virya Yoga
Ett pass som passar såväl den något ovane som den som är van. Med fokus på hälsosam rörelseglädje arbetar vi igenom hela kroppen metodiskt och lättsamt för att finna storheten, styrkan och glädjen i kropp och sinne. Klassen innehåller enklare flödande rörelser i form av solhälsning mm. Bra för dig som vill återkomma till lugnare tempo och fokusera på t ex teknik.

Chakra yoga
Balansera din energi till kropp och sinne med chakrayoga. Enligt yogafilosofi löper sju chakran/energicentra längs ryggraden och genom att aktivera dessa uppnås bättre hälsa, balans och energi.

Happy Friday yoga / Afterwork yoga
Lekfull yogaklass för alla, nybörjare som vana yogis. En klass där kropp och knopp utmanas och hittar balans i för helgen.

Pilates
Pilatesträningen är en styrke- och stabiliseringsträning med stort fokus på kroppsmedvetenhet, hållning och noggrannhet i lugnt tempo. Detta gör att du får tid att upptäcka känslan i kroppen och känslan i att göra övningen rätt. Det i sin tur gör att du får resultat snabbt och känner en märkbar skillnad efter några få gånger.

Grundläggande övningar varieras med fortsättningsövningar. Pilates tränas både med och utan redskap.

Pure Power – Funktionell gruppträning när den är som bäst.

Nyhet! BodyCircle
Vårt cirkelträningskoncept där du på 45 minuter får en perfekt mix av både styrke- och konditionsträning. Träningen består av ett antal omväxlande stationsövningar som repeteras. Passar de flesta.

Nyhet! Groove
Ett unikt sätt att uppleva dans tillsammans i grupp. Det är mycket enkelt, en rörelse i taget som alla gör samtidigt men var och en på sitt sätt.

Nyhet! HIIT
HIIT är en förkortning av Högintensiv Intervallträning. HIIT är effektiv tuff träning som förbättrar din kondition och styrka. Vi blandar styrke- och pulshöjande övningar med och utan redskap där vi tränar hårt i intervallerna och endast har kortare vilopauser.

Nyhet! Mamma Baby
Anpassad funktionell träning för dig som nybliven mamma. Fokus på stabilitetsövningar där vi grundligt hittar tillbaka till muskelkontroll och rörlighet.

M R L (Mage Rumpa Lår) – 55 minuter
Träning specifikt för Mage, Rumpa, Lår med eller utan olika redskap. Även konditionen får sig en genomkörare under passet. Här blandar vi övningar med redskap eller endast med egen kroppsvikt. Roligt, varierande och effektivt.

Intervall – 45 minuter
Intervallträning som förbättrar både din kondition och grundstyrka. Du tränar en viss tid av varje övning i ditt eget tempo. Detta innebär att både nybörjare och vana kan delta på samma pass. Passet genomförs med den egna kroppsvikten som redskap. Bålstyrka och stabilitet är inkluderat. Ett roligt och effektivt träningspass.