Träningsschema

//Träningsschema
Träningsschema 2018-02-14T13:52:59+01:00

Träningsschema 2017

Här nedan hittar du vårt utbud av gruppträningspass. Alla klasser kommer från våra träningskoncept PureYoga och PurePower.

TILL SCHEMA OCH PASSBOKNING >>

Kontakta oss gärna om du har några önskemål.

PureYoga – Yoga för alla delar av livet 

Chakra yoga
Balansera din energi till kropp och sinne med chakrayoga. Enligt yogafilosofi löper sju chakran/energicentra längs ryggraden och genom att aktivera dessa uppnås bättre hälsa, balans och energi.

Gravidyoga
Yoga för gravida kvinnor med eller utan tidigare erfarenhet av yoga. Avslappnande och återhämtande samtidigt som du sträcker ut kroppen. Genom att träna yoga får du ökad kroppskännedom och bygger upp kroppen på ett skonsamt sätt.

Happy Friday yoga / Afterwork yoga
Lekfull yogaklass för alla, nybörjare som vana yogis. En klass där kropp och knopp utmanas och hittar balans i för helgen.

Hathayoga/ Hot Hathayoga
Hatha yoga är en yogaform med fokus på att skapa balans i kropp och sinne, och därigenom uppnå såväl fysisk som psykisk hälsa och utveckling. Syftet är att balansera ryggraden och sinnet så att meditation är möjligt.

Kundaliniyoga
Kundaliniyogan erbjuder enkla redskap att snabbt återställa kropp och själ i balans. Fokus ligger mer på uthållighet och kraft än på avancerade kroppsställningar. Den är en vital, dynamisk träningsform som med kraftfulla andningsövningar och dynamiska rörelser vitaliserar, stärker och balanserar immunförsvar, nervsystem, körtelsystem och dina båda hjärnhalvor. Vanliga effekter efter ett kundaliniyogapass är att du känner dig piggare, klarare, renare och lättare till sinnes. Passet passar alla oavsett tidigare erfarenhet eller ålder.

Pilates
Pilatesträningen är en styrke- och stabiliseringsträning med stort fokus på kroppsmedvetenhet, hållning och noggrannhet i lugnt tempo. Detta gör att du får tid att upptäcka känslan i kroppen och känslan i att göra övningen rätt. Det i sin tur gör att du får resultat snabbt och känner en märkbar skillnad efter några få gånger. Grundläggande övningar varieras med fortsättningsövningar. Pilates tränas både med och utan redskap.

Power Vinyasa/Hot Power Yoga
Ett intensivt, krävande pass för dig som har kommit långt och vill uppnå ännu mer. Låt kraft och ömhet flöda genom hela din kropp när du utmanar din mentala och fysiska styrka!

Pranayama Yoga
Prana betyder livsenergi och detta pass innehåller både dynamiska och statiska serier som utmanar din styrka, rörlighet och balans med fokus på lekfullhet. Passet för dig som vill ha en utmaning som ökar både eld och livsenergin utan att hålla ett högt tempo.

Nyhet! Restorative yoga
Restorative yoga är en avslappnande yogaform. Den här klassen är lugnande för nervsystemet och läkande för muskler och ligament. Rörelserna främjar blodcirkulationen och ger sinnet en stunds vila. Perfekt komplement för att balansera vardagen och annan träning. Även en bra klass att börja med om du t ex är på väg tillbaka efter en sjukskrivning. Klassen passar alla, inklusive dig som vill bygga upp din kropp t ex efter skada.

Senioryoga
Yoga hjälper dig att minska stress och spänningar, du blir rörligare och starkare. Oavsett vilken erfarenhet och tidigare vana du har så brukar yoga i väl anpassad form passar oss väl och göra oss alla lite piggare, mer vitala och starkare. Du har mjuka sköna kläder, man är barfota och yogamatta, filt och mjuka bolster lånar du av oss.

Vinyasa
”Nyasa”- betyder ”att placera” och ”vi” betyder ”på ett speciellt sätt”. Här lär du dig hur man synkroniserar andning och rörelser. Vi har tre olika nivåer:

Lugn Vinyasa/ Hot Lugn Vinyasa – ett pass som passar såväl den något ovane som den som är van. Här finns enklare flödande rörelser i ett lugnt tempo. Passet passar dig som är ny i yogans värld eller vill bygga upp din kropp efter skador/operation. Passar även för den som vill backa tillbaka lite för att fördjupa och förankra rörelse och andning synkroniserat.
Passet passar dig som är ny i yogans värld eller vill bygga upp din kropp efter skada/operation. Passa även för den som är van men vill backa tillbaka lite för att fördjupa och förankra rörelse och andning synkroniserat.

Vinyasa/ Hot Vinyasa – ett pass som är något tuffare än den lugna vinyasan, med ett högre tempo. Ett mer utmanande pass, för dig som lärt dig grunderna. Små utmanande moment, där u börjar experimentera med din styrka, rörlighet och balans. Här kan du lära dig även lite svårare bakåtböjningar och framåtböjningar. Både dynamiska och statiska serier, för att börja stärka kroppen vilket utvecklar ännu mer rörlighet för att skapa vitalitet och hälsa på yogamattan.

Yoga Basic
Ett introduktionspass som är utformat för att passa den absoluta nybörjaren. Den som inte satt sin fot i en yogastudio förut. Är du helt ny är det här du ska börja. Då får du en bra grund att stå på när du sedan provar dig vidare.

Yin Yoga & HOT Yin Yoga
Yin yoga är en passiv, stilla och lugn yogaform. En av de lugnaste formerna av yoga som sträcker ut och stimulerar bindväv, ligament och inre organ. Yogaställningar utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning i flera minuter, (oftast 5, ibland ända upp till 10 minuter) och praktiserar samtidigt mindfulness. Passet passar alla oavsett tidigare erfarenhet eller ålder. Passet utförs både som vanligt pass och HOT-pass i båda våra studios.

HOT Yin Yoga med meditation
Yin yoga är en passiv, stilla och lugn yogaform. En av de lugnaste formerna av yoga som sträcker ut och stimulerar bindväv, ligament och inre organ. Yogaställningar utförs alltid liggande eller sittande. Du stannar i varje ställning i flera minuter, (oftast 5, ibland ända upp till 10 minuter) och praktiserar samtidigt mindfulness. Detta pass avslutas med ca 30 min meditation. Passet passar alla oavsett tidigare erfarenhet eller ålder. Passet utförs både i vår HOT-studio.

Pure Power – Funktionell gruppträning när den är som bäst.

BodyCircle
Vårt cirkelträningskoncept där du på 45 minuter får en perfekt mix av både styrke- och konditionsträning. Träningen består av ett antal omväxlande stationsövningar som repeteras. Passar de flesta.

Body Toning
Träning för hela kroppen med eller utan olika redskap. Även konditionen får sig en genomkörare under passet. Här blandar vi övningar med redskap eller endast med egen kroppsvikt. Roligt, varierande och effektivt.

Nyhet! Functional move
Träning för hela kroppen med hjälp av stepbräda, hantlar, viktplatta och egen kroppsvikt!
Passet är upplagt efter hur kroppen är byggd och fungerar, och målet är att stärka och balansera kroppens alla funktioner. Du tränar styrka, kondition, stabilitet, rörlighet och balans. Du får en komplett träning för din kropp och du känner dig ordentligt genomtränad. Passar både nybörjare och vana deltagare.

Groove
Ett unikt sätt att uppleva dans tillsammans i grupp. Det är mycket enkelt, en rörelse i taget som alla gör samtidigt men var och en på sitt sätt.

Nyhet! Soma Move®
I Soma Move förenas rörelse och kunskap, en praktik grundad på teorin om att använda kroppen som helhet för att bli stark, smidig och skadefri. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Rörelserna avlöser varandra och är inte så noggranna i sin teknik och placering som de är engagerade och lustfyllda. Händer och grepp är tongivande och varje rörelse seglar på kraftfulla andetag.

Zumba
Med Musik från alla världens hörn, såsom salsa, reggaeton och cumbia till hiphop, dansar vi med zumbans grundsteg som bas och andra nya steg för vidare svårighetsgrad. Ett otroligt svettigt, prestigelöst och glädjefullt pass där kroppen får en genomkörare från topp till tå! Kom som du är – gör det du kan och njut av härlig musik, utmanande steg och en fantastisk atmosfär.